Європейський простір,  Новини ДМС

Перший семінар кафедр ЮНЕСКО представив огляд початкового проєкту «Пакту заради майбутнього»

5 березня 2024 року співробітники ДМС взяли участь у першому семінарі ЮНЕСКО циклу “На шляху до Пакту заради майбутнього”. На ньому доповідачі зробили огляд початкового проєкту «Пакту заради майбутнього».

Представники кафедр ЮНЕСКО та інші експерти мали можливість зробити зауваження на початковий проєкт, який складається зі вступу та наступних розділів:

  1. cталий розвиток та фінансування розвитку;
  2. міжнародний мир і безпека;
  3. наука, технології, інновації та співпраця в цифровому просторі;
  4. молодь та майбутні покоління;
  5. трансформація глобального управління.

Зокрема, на цьому семінарі представники кафедр ЮНЕСКО та запрошені експерти обговорили нульовий проект «Пакту про майбутнє», а також розглянули, як кафедри ЮНЕСКО та дослідницькі партнери можуть долучитися до цих питань з урахуванням їхніх різноманітних інтелектуальних та географічних чинників. За словами Кіта Холмса (Keith Holmes), наукового координатора програми UNITWIN/кафедри ЮНЕСКО Відділу майбутнього навчання та інновацій, до ввідного семінару долучилися 310 учасників.

У своєму вступному зверненні Собхі Тавіл (Sobhi Tawil), директор Відділу майбутнього навчання та інновацій ЮНЕСКО, зазначив, що цей Пакт надає чудову можливість переосмислити майбутнє.

Під час свого виступу Кароліна Зібольд (Caroline Siebold), виконавчий директор Бюро стратегічного планування ЮНЕСКО, підкреслила, що Пакт – це колективні знання, мудрість, і в цьому контексті кафедри ЮНЕСКО потребують нового динамізму для роботи над Цілями сталого розвитку.

Чарльз Гопкінс (Charles Hopkins), завідувач кафедри ЮНЕСКО з переорієнтації освіти у напрямку сталого розвитку при Йоркському університеті, Канада, звернув увагу учасників на те, що в проекті Пакту практично не йдеться про роль освіти.

Підтримуючи зауваження пана Гопкінса, Вернор Муньос Вільялобос (Vernor Muñoz Villalobos), керівник відділу політики та адвокації Глобальної кампанії за освіту та Групи зацікавлених сторін у сфері освіти та науки (EASG), Коста-Ріка, зазначив, що підхід до освіти, заснований на правах людини, має вирішальне значення. Він також наголосив, що політичні угоди повинні перестати бути лише добрими намірами, тому Пакт потребуватиме моніторингу.

Під час обговорення проекту Пакту Сьюзан Осіредітсе Кейтуметсе (Susan Osireditse Keitumetse), наукова співробітниця кафедри ЮНЕСКО з досліджень африканської спадщини та сталого розвитку при Університеті Ботсвани, зауважила, що в документі фактично відсутня роль культури, яка є важливою для розбудови сталих спільнот. На її думку, академічні кола повинні використовувати культуру для інновацій.