QS та CANIE провели першу сесію серії вебінарів на тему сталого розвитку
11 вересня 2024 року співробітники ДМС взяли участь у першій сесії серії вебінарів упорядників рейтингу QS і керівниць CANIE (Climate Action Network for International Educators – Мережа дій з питань запобігання зміні клімату для освітян-міжнародників) на тему «Рушійні зміни у вищій освіті у сфері сталого розвитку». У той час, як установи по всьому світу намагаються вирішити нагальну проблему зміни клімату, ця сесія була присвячена тому, як університети можуть подавати приклад, роблячи акцент як на відповідальності, так і на практичних діях.
Експертна група обговорила важливість інтеграції сталого розвитку в основні цінності вищої освіти, підкресливши перетворюючу силу екологічно відповідальних політик і практик. Під час вебінару було розглянуто, як заклади вищої освіти (ЗВО) можуть сприяти розвитку культури сталого розвитку, готуючи наступне покоління лідерів до вирішення глобальних екологічних викликів.
Під час вебінару були також розглянуті наступні питання:
- як ЗВО можуть збалансувати вплив міжнародної студентської мобільності на навколишнє середовище;
- кроки університетів для зменшення впливу на навколишнє середовище;
- як університети навчають населення з питань захисту довкілля;
- як ЗВО можуть впроваджувати дії щодо захисту клімату;
- прискорення дій ЗВО до досягнення нульового рівня вуглецевих викидів;
- Угода CANIE.
За словами Дебори Макалістер (Deborah McAllister), віце-президентки CANIE, Угода має на меті гармонізувати міжнародну освіту з цілями дій у сфері захисту клімату, зокрема, з цілями Паризької кліматичної угоди. Документ підкреслює роль міжнародної освіти у сприянні глобальному розумінню та подоланню кліматичної кризи. Підписанти зобов’язуються до послідовних дій, спрямованих на декарбонізацію, з акцентом на скорочення викидів парникових газів, підвищення кліматичної грамотності та просування соціальної справедливості. В Угоді викладені такі принципи, як вжиття негайних заходів, співпраця на глобальному рівні та забезпечення того, щоб кліматичні рішення були справедливими та інклюзивними. Установи, які підписують Угоду, повинні взяти на себе зобов’язання щодо п’яти дій у різних функціональних напрямах, включаючи лідерство, скорочення викидів, сталий розвиток мобільності, матеріально-технічне забезпечення та освіту з питань зміни клімату.
Ейнслі Мур (Ainslie Moore), президентка CANIE, підкреслила важливість партнерства у сприянні сталому розвитку міжнародного освітнього сектору. Глобальна мережа CANIE допомагає закладам зменшити свій вуглецевий слід та інтегрувати кліматичні дії в освіту. Серед ключових ініціатив – Угода CANIE, яка є дорожньою картою для університетів у досягненні цілей у сфері захисту клімату. Вона підкреслила важливість співпраці для досягнення системних змін, зокрема, у вирішенні таких проблем, як мобільність студентів, а також у просуванні кліматичної грамотності та практик сталого розвитку. Партнерства не лише з університетами розглядаються як один з основних чинників для розвитку інновацій.
Директор QS з питань аналітики та оцінювання Лі Камолінс (Leigh Kamolins) розповів учасникам вебінару, що їхні рейтинги допомагають студентам чіткіше визначитись з вибором університету. Згідно з опитуванням QS, приблизно 80% студентів вважають вплив на навколишнє середовище важливим фактором при оцінці діяльності університетів у цій сфері. QS надає незалежний погляд на політику сталого розвитку університетів і на те, чи відповідає вона заявленим ними зобов’язанням. Пан Камолінс підкреслив, що рейтинг сталого розвитку QS тісно пов’язаний з Цілями сталого розвитку Організації Об’єднаних Націй (ЦСР).