CESAER,  Новини ДМС

Підготовка майбутніх інженерів: спільна робота для інноваційного майбутнього

Провідні університети науки і технологій, об’єднані в CESAER, під егідою робочої групи «Навчання та викладання», випустили білу книгу «Інженер майбутнього», щоб поглибити розуміння того, як університети науки і технологій можуть забезпечити перспективну інженерну освіту, щоб зробити свій внесок у світ, що постійно розвивається.

Інженерна освіта перебуває на порозі значних змін, що відповідають на виклики сучасного світу, який стає все більш складним та непередбачуваним. У своїй новій Білій книзі пропонується комплексний підхід до підготовки майбутніх інженерів, який включає сильну наукову базу, розвиток міждисциплінарних навичок та підприємницького духу.

Основна увага приділяється адаптації навчальних програм до швидких змін у технологіях та суспільстві. Для цього університети повинні розвивати більш тісні зв’язки з національними та міжнародними партнерами та забезпечувати різноманітні форми міжнародного досвіду для студентів. Важливо також забезпечити підтримку та мотивацію академічного персоналу через підвищення їхніх кваліфікацій та розвиток навичок.

Для формування відповідальних та інноваційних рішень у професійній діяльності, університети мають приділяти особливу увагу Цілям сталого розвитку ООН, оцінюючи компетенції студентів та визнаючи їхні зусилля у сфері сталого розвитку. Це включає не тільки технічну грамотність, але й формування культурних перспектив, норм та цінностей через дебати та обговорення. Важливим аспектом є підготовка студентів до критичного використання штучного інтелекту, надання викладачам рекомендацій щодо відповідального використання його можливостей.

Для забезпечення міжкультурної та міждисциплінарної співпраці, університети можуть використовувати сучасні ініціативи транснаціональної співпраці та розвивати інноваційні методики навчання, такі як проблемно-орієнтоване та завдання-орієнтоване навчання. Це допоможе підготувати студентів до вирішення соціально значущих питань та сприятиме розвитку адаптивного та критичного мислення.

Університети повинні інтегрувати активні методики навчання у свої інженерні програми, що сприятиме розвитку навичок навчання протягом життя як у студентів, так і у викладачів. Важливо визнавати здобуті навички через професійне, неформальне та інформальне навчання.

Отже, важливо пам’ятати, що інженери майбутнього повинні бути командними гравцями, здатними співпрацювати з колегами та спеціалістами з інших галузей. І як підкреслює CESAER: «Університети повинні створювати умови для інноваційного навчання, що відповідає потребам сучасного суспільства та сприяє розвитку відповідальних і конструктивних професіоналів».

Повний текст білої книги можна прочитати тут (PDF).

Джерело: https://www.cesaer.org/news/prepare-together-the-engineers-of-the-future-1706/